SOPRON DÍCSÉRETE

Sopron, te lelkünk éltető láng!
Hű őr az ősi végeken,
Erőt adó múlt, szép jelen
És ébredő jövő.
Új évezred vár, ám harcát ne féld!
Zengd, hittel zengd velünk a Hűség énekét!
Fenyves süvít és cseng a csermely
A lágy lankákon rőt borág
Igéri édes új borát,
A boldog áldomást.
Hiába dúl szél, és tör-ver a jég
Zengd, hittel zengd velünk a Hűség énekét!
Kőcsipkés ódon várfalakból
A lélek lángja fellobog,
És zúgják tornyos templomok
Az Úr dicséretét.
Új évezred vár, ám harcát ne féld!
Zengd, hittel zengd velünk a Hűség énekét!
( Sarkady Sándor verse )

WELCOME TO MY WEBSITE !

2009. október 19., hétfő

Szösszenetek a borról

Mint mindenről a borról, borivásról is rengeteg anekdóta, adoma, mondás, bölcsesség van forgalomban, melyek száma manapság is gyarapodik (klasszikus: Az élet rövid ahhoz, hogy ne igyunk jó borokat). Persze sok közülük idővel közhellyé silányul, de néhányukon nem fog az idő vasfoga. Én az utóbbi napokban belebotlottam egy-kettő érdekesebbe, elgondolkottatóbba és gondoltam, így év vége felé csinálhatnánk egy kis gyűjtést eme "igényesebb" szösszenetekből. Ha van kedved, te is tedd hozzá a magadét.

"A borban minden - a jókedv, a barátság, a szerelem, a virtus - könnyen megtalálható, a legelrejtettebb a mérték."
Német mondás
"Az első kupa bor az egészségé, a második a jókedvé, a harmadik a szomorkodásé, a negyedik a gyalázaté. " Arisztotelész
"Általánosan megállapíthatjuk, hogy azok a népek, melyeknek szegény tömegei jelentős és nagy műveket alkottak a történelemben, állandóan és sokat ittak."
Márai Sándor
"Akkor iszom, ha boldog vagyok, de akkor is, ha szomorú vagyok. Néha akkor iszom, ha egyedül vagyok, de társaságban mindenképpen. Ha nincs étvágyam, szivesen fogyasztok el egy-egy pohárkával, de ha van étvágyam, semmiképpen sem maradhat el. Különben nem nyúlok hozzá - kivéve ha szomjas vagyok."
Ismeretlen francia hölgy

Nincsenek megjegyzések: